Khamis, 10 Oktober 2013

Set Kesuburan Shaklee

Salam,

menurut  Pakar Oncology Malaysia, Dr Hamid Arshad, mereka yang berusaha mendapatkan zuriat  perlu la berusaha utk kurangkan berat badan dengan dieting,  buat exercise 30 minit setiap hari. Makan supplemen-supplemen multivitamin, Vitamin E, Vitamin C, Folic, tenangkan jiwa dan emosi. Selain itu, doa juga perlu.

Jom kita lihat bagaimana setiap satu multivitamin dan multimineral Shaklee membantu tingkatkan kesuburan.

 - Untuk suami :

  1) Vita E
Bagi meningkatkan kualiti sperma. Vita E sangat membantu. Menambah kiraan atau bilangan sperma. Juga tingkat kebolehan reproduktif bagi suami. Ia juga membantu melahirkan rasa 'bersemangat' untuk bersama pasangan masing-masing.

 2) Zinc Complex
Ini khas untuk suami. Mempertingkatkan kualiti sperma. Juga menambah kepekatan dan kekuatan sperma. Bertindak meransang perbentukan hormon testosterone juga menambah jumlah bilangan sperma.

 - Untuk Isteri :

1) GLA Complex
Penting untuk isteri bagi menghasilkan 'cecair kesuburan'. Cairan ini membantu memberi ruang untuk sperma terus hidup di dalam tiub fallopio hingga lima hari. Selain itu, GLA berfungsi memberi keseimbangan hormon yang memberi kesan pusingan period yang tetap dan kurangkan kesakitan ketika datang bulan. Juga membantu mengecutkan cyst jika ada.

2)  Alfalfa
Ini paling penting untuk isteri/wanita. Bertindak seperti kacip fatimah. Juga merawat masalah-masalah 'Miss V' (organ reproduktif wanita) seperti keputihan, kegatalan dan sebagainya.

3)  ESP
Memastikan sel ovum dlm  keadaan keadaan sihat bg memudahkan persenyawaan.
Merupakan makanan asas bagi memastikan sel2 dlm bdn sihat dan sempurna.

Berminat, blh PM sy utk info lebih jelas

SMS/Watsapp : 012-6191908
ID Shaklee : 956213



Tiada ulasan: