Rabu, 12 Februari 2014

Set Perut Buncit

Entri kali ni saya nak share cerita tentang PERUT BUNCIT.
Hahhh bagi kaum-kaum adam tengok perut anda sekarang!
Buncit tak?
Ladies,uols pun boleh tengok perut..Ahaks!

Penyebab Perut Buncit.
  1. Pengambilan makanan yang berkarbohidrat dengan indeks glisemik yang tinggi secara berlebihan.(Roti putih,biskut,mee,makanan segera)
  2. Pengambilan minuman manis dan bergula tinggi.
  3. Tidur selepas makan juga mendorong kepada perut menjadi buncit kerana proses penghadaman tidak berfungsi dengan baik semasa tidur dan glukosa yang terhasil dari penghadaman akan terus disimpan sebagai lemak dalam abdomen.
  4. Suka meminum alkohol.
  5. Stress.
  6. Merokok.Rokok boleh menganggu  dan menjejaskan aktiviti penghadaman.Tabiat merokok selepas makan menyebabkan perut buncit dan mudah berasa kembung kerana penghadaman terganggu.
  7. Umur semakin meningkat. 
 Credit to blog: vitaminlovers
 
Antara cara untuk mengempiskan kembali perut yang buncit ialah:-
  1. Ikuti diet pemakanan yang betul sesuai dengan keperluan usia anda
  2. Elakkan minum sambil berdiri
  3. Elakkan makan bersulam minum
  4. Minum sedikit demi sedikit iaitu 2-3 kali teguk untuk setiap helaan nafas.
  5. Ambil makanan rendah kalori
  6. Makan makanan yang penuh serat
  7. Makan perlahan-lahan
  8. Jangan makan junk food
  9. Jangan makan lewat malam
  10. Kurangkan minuman bergula dan soda
  11. Senaman

Boleh juga lakukan Teknik Kempiskan Perut 60 Saat - Mudah dan Berkesan

Caranya kempiskan perut anda selama 60 saat dan lepaskan. Lakukan dengan kerap. Bila kerap buat senaman kempiskan perut ni, otot bahagian perut ni akan 'bekerja' dan otot yang seperti spring kendur akan menegang kembali dan otot perut kelihatan pejal.
Mudah sangat-sangatkan. Boleh guna teknik kempiskan perut ni sambil kita duduk depan komputer, sambil bawak kereta tersangkut plak ditengah 'jam' boleh buat senaman kempiskan perut. Sambil tengok wayang dengan suami boleh juga curi-curi buat senaman kempiskan perut. Orang lain tak nampak pun ^_^.
Credit to: Norita Idris

Nak lagi mudah?? Dapatkan Omega Guard Shaklee  yang kaya dengan omega 3 yang membantu memecahkan lemak-lemak degil diperut. Untuk dapatkan kesan yang lebih maksimum, ambil bersama Herb Lax yang bertindak sebagai agen pembersihan yang lembut untuk memudahkan pergerakan usus.

 Omega

  •  berfungsi membakar lemak dan meningkatkan metabolisma
  •  kajian dilakukan di Jepun & Czech Republic mencadangkan bahawa omega 3 mampu  menghalang pembentukan lemak badan hodoh & menggalakkan  pembakaran lemak dengan cepat.
  •  Satu kajian di Australia menunjukkan pembakaran lemak yg lebih tinggi semasa senaman dilakukan  apabila mengambil omega 3 berbanding mereka yg tidak mengambilnya semasa bersukan membantu masalah perut buncit dan obesiti.
Herb lax

  • Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.
  • Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.
  • Kerana itulah detox sangat penting sebelum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.
  • Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut seterusnya memgempiskan perut buncit. ..
  • Sesuai di ambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas, sebagai minuman teh herba..

So apalagi kawan-kawan.. jika ada yang mengalami masalah perut buncit, jangan segan-segan hubungi saya untuk dapatkan omega guard. InsyaAllah membantu perut anda kempis kembali. 



sila hubungi saya untuk mendapatkannya
Nor Diana binti Azam
SID : 956213
SMS/Watsapp : 012-6191908

Tiada ulasan: